14/1 Möte i morron

som rubriken lyder så har jag möte i morron, syon ringde idag så nu ska jag på möte i morron, hoppas jag får en bra praktikplats, skulle vilja ha på ett bageri tror jag, går inte det så ligger nog dagis närmst efter, fast jag har ju vart en del på dagis så dom kanske vill att jag ska ta nått annat.. jaja vi får se.. det blir nog bra i alla fall..

idag har jag inte gjort så jätte mycket, vi var o hälsade på min moster o morbror o deras barn en sväng, jag o min pojkvän o mamma, men dom skulle iväg på hockeyträning med deras älsta son, han är jätte duktig, de e deras yngsta son oxå han spelar oxå hockey och han ska till o med spela i globen i mars, mellan två perioder i nån match så där som knattar får göra, men det är jättehäftigt att han ska få göra det, jag tror att vi kanske ska försöka få tag i biljetter o gå på den matchen, jag kommer inte ihåg vilka lag det var som skulle spela men det går ju o fråga min moster eller så så kan hon säkert svara på det :p han var förresten sjuk min kusin, den yngsta av dom, han hade visst halsfluss, öron inflammation o allt vad det var stackarn, men han blir nog frisk snart.

efter att vi hälsat på dom tog vi en buss upp och gick på retro en sväng, dom hade som vanligt en massa fint, jag köpte ett litet träskrin, det är jättefint, rätt slitet o så men fint. det står i det julen 1929 oså men jag vet ju inte om det är så gammalt eller så, o så såg jag en gammal gungstol som dom sålde som var jättelik den som pappas sambo hade eller har jag vet inte, den var nog precis likadan så hon kanske har sålt sin.

jag har förresten kommit på att jag är känslig för laktos, inte intolerant kanske men känslig iaf, för jag får jätte uppsväld mage o så om jag dricker vanlig mjölk tillexempel eller äter mat med mycket grädde i oså, så nu  har jag börjat med laktosfri mjölk o låglaktos produkter och jag har faktiskt märkt skillnad. Det var faktiskt min pojkvän som påpekade att jag ofta hade uppsvälld mage efter att vi ätit oså och sa att det kanske kunde ha med laktos att göra. så jag testade och det verkar ju stämma.

nu ska jag fortsätta kolla på filmen här o läsa lite i min bok tror jag
ha de alla tiders
S.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Att bli uppsväld i magen innebär inte att man är känslig för laktos. Att du blir uppsväld i magen kan bero på massor med saker, men att inte tåla laktos eller vara känslig mot det visar sig på andra sätt. Bara så du vet.

2008-01-15 @ 10:52:17

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0