31/1 ganska så händelserik dag

i förmiddags följde jag med min pojkvän till arbetsförmedlingen i haninge, och när vi var klara där gick vi till haninge centrum, ett innomhus centrum med massa butiker. klockan kan väl ha varit 11.20 ungefär när vi bestämde oss för att gå dit och titta i affärerna lite o äta oså, när vi kom dit gick vi först in på Game och kollade på lite spel o så sen gick vi in på nån inrediningsaffär som ligger precis brevid game o kollade lite men det var rätt dyrt där fast det var rea så vi gick rätt fort igen. Efter det så gick vi upp och gick in på BR-leksaker där jag köpte en ny inspirations bok till pärlplattorna och så tittade vi lite på spel där innan vi gick till expert och kollade på DVD-spelare och digitalkameror en stund, efter det gick vi till Clas Ohlson, där gick vi rätt sakta och lugnt runt i affären och kollade på bla. DVD-spelare och lite datortillbehör, vi gick bort för att kolla vad batterierna kostade för att jag skulle köpa ett för att byta ut i en tamagotchi o se om den funkar, och precis som jag bestämt mig för att chansa och köpa en sorts batteri där, det kostade bara 20kr så det skulle inte göra så mycket om det inte var rätt sort så ropar en man ut i högtalarna där, "- jag vill be alla kunder och all personal att lämna butiken vi har fått ett bombhot!!" jag minns inte exakt ordagrannt hur han sa men iaf. Men han lät ganska sansad på rösten vilket gjorde att folk inte greps av panik utan alla gick relativt lungt ut ur buitken på rad, upp för rulltrappan och vidare ut ur centrumet, det stod poliser och polisbilar överallt, jag vart ju så klart rätt uppskakad, de e ju inte varje dag man är med om nått sånt här men efter att vi gått iväg en bit och min pojkvän hållt om mig lite så lugnade jag ned mig.

Så här stod det om det hela på aftonblades hemsida om ni skulle vilja läsa mer om ni inte redan har gjort det:  http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1742046.ab

Efter det så åkte  vi till nynäs och gick på pizzeria Arena och åt lunch och sen gick vi ner på stan och kollade lite i affärer oså jag köpte en ny DVD-spelare på expert så den ska jag koppla in sen, vid 15 skulle Pierre på ett annat möte med en snubbe så han gick med mig och lämnade mig på biblioteket under tiden, och jag satt där och läste lite i några böcker om spöken i östergötland och så ett par böcker om antikviteter och samlarprylar. Sen kom min pojkvän och hämtade mig på biblioteket och vi gick och tog bussen och åkte hem.

men och nu ska jag gå och titta på Jeopardy först  om en stund och sen Antikrundan och då ska jag äta glass har jag bestämmt mig för :p
ha de bra alla
S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0