1/3 inställd hockeymatch..

ja, vi skulle ju på hockey idag, Djurgården - Brynäs i globen och allt gick problem fritt, tills vi satt oss i arenan, då efter en stund kommer det fram en arenavärd eller vad det heter och säger att matchen är inställt, då är det nån som borrat hål i kyl agrigatet, det som gör att isen fryser så isen håller på att smälta. Dom borrar ju hål som dom sätter fast målburarna i och då hade nån lyckats borra för djupt och borrat hål i ett rör.. så där stod vi och visste inte vad vi skulle göra, för först verkade det inte som om dom visste vad dom skulle göra.. men sen fick vi se att det inte skulle bli nån match idag och biljetterna återköps inte förän tidigast måndag.. jag såg många besvikna barn på vägen från globen, vuxna oxå men det syns så tydligt på barn när dom är besvikna.

Men vi åkte till haninge en sväng och gick där en stund innan vi åkte hem, de e klart lite tråkigt är det ju att det inte blev nån match men samtidigt så känns det som att det är så himla konstigt att nån lyckas borra hål i ett rör som ligger ingjutet i betong.. märkligt.. hur gör man då lixom.. märker man inte att isen tar slut?  vad sysslar man med egentligen lixom? jag fattar inte, men jag vet ju inte riktigt hur det gick till heller så..men lite trist blev det ialla falll, och inte fick min kusin spela heller, det var oxå tråkigt.. men dom borde ju få spela nån annan gång istället då..

vi såg på text-tv när vi kom hem att matchen ska spelas i morron kl.20.00 i stället och biljetterna till dagens match gäller, men vi kan inte gå, vi ska upp tidigt på måndag och dessutom så går inte bussarna så vi kommer hem heller.. så vi får hoppas att vi får pengarna tillbaka på biljetterna istället.. hoppas verkligen att Filips lag får spela i globen en annan gång, om inte imorron då. Jag vet inte om dom ska spela i morron men det känns lite som att det borde vara för sent för 8-9åringar men jag vet inte.

nu ska jag surfa runt lite
skriver mer om jag kommer på nått att skriva
ha de bra
S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0