Tisdagstema: Nytt och Gammalt

Ja jag vet att det är onsdag idag, men jag han inte lägga upp bilden i går så jag gör det idag istället :p
veckans tema är som rubriken antyder nytt och gammalt, kul men knepigt tema, här är mitt bidrag:


Jag och Sofie
Det här är jag och min kompis Sofie, vår vänskap är både gammal och ny. Vi har kännt varandra sen vi var sex år gammla men vi blev av olika orsaker ovänner för lite mer än ett år sen och var det tills för några månader sen då vi blev vänner igen. Jag är jätte glad för att vi blev vänner igen, jag saknade hennes vänskap, men jag tror att det kanske var nödvändigt att vi blev ovänner vi behövde nog med största sannolikhet vara ifrån varandra ett tag. Det känns som om vi båda har mognat och vuxit var och en för sig under tiden vi var ovänner och jag tror och hoppas att vi ska kunna fortsätta vara vänner i många år framöver. 

Om du vill veta mer om tisdagstema och kanske själv vill delta så klicka här

ha en bra dag
S.


Kommentarer
Postat av: Monkan

Det var en fin och annorlunda tolkning. Vad bra att ni kom på att ni saknade varandra :-) Om ni, mot förmodan... blir ovänner igen, så kommer ni ju så klart ihåg hur det gick förra gången och blir sams direkt utan att ta paus :-)



Ha ha, mitt inlägg blev nog rena rama historielektionen för dig :-) Den gamla kameran är äldre än du, freestylen kanske jämnårig, men disketterna är bara ca 5 år gamla.



Eftersom jag vet att det var bättre förr ;-) så såg jag till att det ingick modem när jag köpte den här datorn för några år sen, och idag fick jag nytta av det när bredbandet la av… Skönt att ha en liten reservlösning, funkar hyfsat till att surfa/blogga i alla fall. Förutom, ha ha, att jag tänkte att jag skulle passa på att testa modemuppkopplingen medans jag väntade i telefonkö hos Comhem... Tele o modem är ju samma linje så samtalet bröts ju så klart! Och jag fick ringa om och hamna sist i kön igen… Tack o lov för högtalarfunktion på telefonen, hmmm, kanske inte var bättre förr ändå...

2008-08-28 @ 00:16:01
URL: http://fotobunten.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0