14/5 planer för dagen samt gårdagens händelser

Igår åkte jag ner till skolan för att fixa betyg och lämna lite skolböcker till en lärare. Och när jag satt och väntade på att syon skulle dyka upp så kom jag att tänka på att Sofie hade sagt att hon skulle ner till skolan nån dag så jag skulle precis smsa henne och fråga vilken dag när hon dyker upp där :p så vi satt och pratade en stund sen dök personen som hon skulle prata med upp så jag passade på att fråga henne var Ola var och hon svarade att hon satt och fikade så jag väntade en stund till innan han kom och jag sa att jag behövde mina betyg och han svarade att jag skulle prata med dom i expeditionen, dom var oxå och fikade så jag satte mig och väntade en stund till tills en av dom dök upp.. hon hjälpte mig att få fram mina betyg och det tog en liten stund sen var det klart, under tiden satt Sofie och pratade med sin syo jag såg henne när jag gick förbi syons arbetsrum.

Jag gick bort till lärarens arbetsrum, hennes lektion skulle sluta 10.25 så jag satte mig på bänken utanför för att vänta en stund, dörren till klassrummet där hon skulle vara var stängd så jag tänkte att hon inte slutat lektionen än, när jag väntat en stund kom Sofie dit, hon skulle oxå prata med Sandra som läraren heter, hon var våran mentor.. så vi väntatde en liten stund till sen knackade vi på hennes arbetsrums dörr och då var hon där och vi gick in och jag lämnade mina böcker och sofie sa det hon skulle sen gick vi.. vi var båda hungriga så vi bestämmde oss för att gå och äta vilket vi oxå gjorde, på en pizzeria det var ingen super god pizza men den dög iaf.. efter att vi ätit började vi gå ner mot centrum, vi gick omkring lite i centrum, gick till en zoo affär bla. Vid halv ett ringde Louise och undrade vilken buss vi skulle åka med och det visade sig att hon skulle med samma buss hem till sin mormor.

Louise gick på bussen när Sofie gick av så dom han inte hälsa men Louise satte sig brevid mig och vi pratade om lite alltmöjligt och lite om det som hänt henne och hennes familj oså bussresan tar ju bara knappt 20 minuter så vi han inte prata så himlans mycket, men det var trevligt att prata med henne en stund iallafall, jag ska ringa henne nån dag oxå får se när det blir..

När jag kommit hem gjorde jag inte så mycket, jag skickade in resten av papprena till komvux och så gick jag på promenad med min pojkvän, vi gick ner till sjön och fick se att dom äntligen lagt i fiskebryggan igen :D så nu silpper vi fiska från badbryggan :p haha så nu ska vi ner och fiska nån dag sen, Pierre är ju inte riktigt frisk än, men han var tvungen att gå till jobbet ändå idag för han hade vart borta sina sju dagar som dom har på hans jobb så han skulle haft vart tvungen att skaffa läkarintyg om han skulle behövt vart hemma mera. Men han mår iaf mycket bättre vad jag vet så har han nästan bara ont i halsen nu så..

Idag ska jag nog kanske åka till nynäs, funderar på det, funderar på om jag ska till sportaffären, vill köpa bla. ett hopprep, dom som finns i leksaksaffärerna m.m. är så himla fulla med glitter m.m. och jag vill ha ett lite neutralare så tänkte kolla där, sen skulle jag vilja ha lite hantlar och andra grejjer men det är inte så viktigt... förutom det så måste jag fortfarande ha en ny handväska och till råge på allt en ny plånbok oxå, dragkedjan till myntfacket på min gick sönder igår :p så kanske ska kolla på det.. sen behöver jag köpa lite grejjer på lindex oxå kanske.. men får se om jag orkar göra allt idag :p annars har jag vart ute och klippt gräs idag, det är rätt så kul med vår nya elgräsklippare men lite jobbit är det ändå :p

skriver mer sen
s.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0