uppdatering: valborg m.m.

jaha nu ska jag försöka skriva lite om vad jag har haft för mig under valborg m.m.

i onsdags kväll åkte jag och min sambo till Halsberg för att hälsa på hans föräldrar som bor en bit utanför stan. När vi kom fram till stationen så mötte dom oss där och vi åkte för bi Ica innan vi åkte hem till Pierres mamma. Vi beslutade att inte gå ner till brasan (som vi senare märkte inte hade eldats) så pierres moster och mormor kom upp en stund istället och vi fikade och pratade med dom ett tag, eftersom klockan redan var ganska mycken när vi kom vi var i halsberg efter åtta nånting, så gick dom ner till Pierres ganska så snabbt. vi gjorde inte så mycket mera efter det. kollade på tv och pratade mest oså.

Torsdag: vi gjorde inte så mycket på torsdagen, åkte ut till ett köpcentrum som heter Marieberg och gick där i några timmar, jag köpte en kastrulle till mitt fiskespö och pierre köpte en liten låda med drag,jiggar och kastflöten m.m. sen åkte vi hem och åt fisk med en jättegod sås som Irene, pierres mamma lagar :p sen ett tag efter att vi ätit åkte vi ner till sjön och fiskade i några timmar. senare på kvällen kom Pierres mormor och moster över igen och då hade Irene gjort pavlova som vi åt, det var gott!

Fredag: På fredagen så åkte vi iväg och hämtade upp pierres systerson Rasmus som är 4år hemma hos honom för att åka iväg och hälsa på pierres lillebror Mattias. Vi hämtade upp Rasmus och åkte in till Örebro vi stannade vid en lekpark som ligger ganska nära där Mattias bor. Och där fick Rasmus leka, och han lekte och lekte, jag och Pierre gick till en närliggande affär och handlade festis och kex som vi fikade med sen.  Efter nån timme åkte Pierres pappa Lasse iväg för att hämta Mattias på sitt jobb och vi fortsatte leka med Rasmus ett tag innan vi gick bort mot huset som pierres lillebror bor. Dom kom efter att vi väntat ett tag och vi gick in och fikade och pratade ett tag, vi var väl där nån timme innan vi åkte. Vi åkte hem med Rasmus till hans mamma och sen åkte vi hem. På kvällen spelade vi spel ett tag och gick och la oss ganska tidigt

Lördag: vi gjorde inte så mycket på lördagen, vi var och kolla de till djuren på gården Pierres pappa bor på, det är Pierres faster och hennes man som har gården, där har dom kor,hästar,höns och två får. det ena fåret är som en hund och gick fot med Irene en stund där :p

Söndag: Vi åkte och hämtade upp Mattias och åkte med honom ut till Marieberg, han skulle köpa spegel o nått mer, vi släppte av Irene vid en blomster affär och åkte vidare till Lågpris magasinet, där kollade vi runt en stund och jag köpte ett badminton set :p Mattias hittade inget av det han skulle ha så vi åkte vidare till Ikea för att kolla där, och på Ikea sprang vi ihop med Pierres storebrar Tommy och hans flickvän. Jag hade inte träffat Tommy innan  så det var kul att få träffa honom. Efter att vi vart på Ikea och hämtat upp Irene så åkte vi hem till Mattias där Irene lagade lite mat så vi åt lite sen drack dom andra kaffe, jag dricker inte kaffe så jag tittade på. Efter att kaffet var uppdrucket och Lasse diskat så åkte vi hem. Pierre och jag packade sen tittade vi på tv ett tag innan vi åkte till stationen och sen åkte vi hem. vi kom hem hit vid 23-tiden igår kväll..
 
Idag: Har jag köpt en ny digtialkamera! är sååå Glad! den är typ likvärdig med den jag hade innan, men den jag hade innan har mer eller mindre lagt av, den vill inte funka alls nästan :p men det är en fin kamera jag köpt. Pierre har fick stanna hemma idag, han har fått allergianfall typ, han har pollen allergi och den har slagit till nu, så han fick vara hemma idag för att kunna åka och köpa allergitabletter osånt. Vi har oxå vart och ätit på Stefans restaurang, hans tjej Madde bjöd mig :D tack igen Madde! efter det åkte vi hem, köpte mjukglass i kiosken på vägen till bussen :p såå gott!! fast jag fick lite ont i magen av laktosen, men jag trodde jag skulle få mer ont :p men ibland får man lida pin om man vill äta nått gott :p när vi kom hem drack vi kaffe och te på baksidan i kvällssolen innan jag, pierre och stefan gick ner till fotbollsplanen och spelade lite boll.

S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0