12/12 funderingar mm..

jag funderade på en sak, jag har fått höra några gånger att folk, vill inte säga vilka typ inte blivit upprörda kanske men asså de e lite svårt o förklara men dom har typ blivit sura för saker jag skrivit i min blogg, o nu funderar jag på vad man egentligen får skriva i en blogg.. altså om det är fel av mig att skriva vad jag känner (självklart utan namn på ev.personer om det kan orsaka missförstånd osv.) om jag vet att vissa personer, kanske berörda kommer att läsa min blogg? jag menar ska jag behöva censurera mina känslor liksom?  asså jag vet ju såklart att man inte ska skriva sånt som kan uppfattas kränkade, rasistiskt osv, men jag undrar om tex, jag har bråkat med en kompis, hur mycket får jag då skriva? asså jag skriver inte ut namn på personer som jag kanske bråkat med osv, eller så lite som det behövs gör jag det iaf. Jag vill ju bara förmedla mina känslor, skriva av mig lixom.. måste jag då ta hänsyn till att personen jag bråkat med kanske kommer att läsa min blogg? hur detaljerat får man skriva.. tex mitt förra inlägg i bloggen. Det var inte menat som att kasta skit på kompisen eller nått jag bara skrev kännde och upplevde/upplever.. vad får man egentligen skriva? jag menar får jag skriva mina känslor osv.. o har man skyldighet att ta hänsyn till att vissa kanske läser ens blogg, jag menar det är ju personens val att läsa den? ska jag behöva "straffas" för att nån läser min blogg med mina känslor?

Tillägg till kompisen i föregående inlägg: Det var absolut inte menat att kasta skit på dig, som sagt så skrev jag bara mina känslor, vad jag upplevde osv. jag vill inte bråka med dig och är inte ute efter att göra dig lessen eller nått.

S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag sa aldrig att du behövde censurera din blogg. Jag tyckte bara att du inte behöver ge så himla många detaljer, och speciellt inte lägga ut för alla att se bara det du vet om mina problem som dessutom inte stämde alls. Jag är fortfarande väldigt ledsen på dig och det kommer inte gå över bara så där. Jag säger inte det här för att få dig att må sämre, jag är bara ärlig. Det spelar ju ingen roll vad jag säger, jag säger ju bara ändå fel och är egoistisk. Varför är vi då vänner undrar jag?

2007-12-12 @ 20:21:52

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0