Projektarbete

Vi har nått som kallas projektarbete i skolan, det innebär att vi ska ta ett ämne innom samhället, alltså nått som finns innom vårt program, jag funderar på att göra en hemsida om matkultur, eftersom större delen av min familj är intresserad av mat på olika sätt och jag själv är intresserad av datorer så tänkte jag att det kunde vara en bra ide, jag har pratat med några personer i min omgivning om detta och fått bra respons av dem, de tycker att det är en jätte bra idé så jag hoppas det blir bra.

jag måste jobba gärnet med detta nu, ska få en idé skiss av min lärare senare och ska passa på o fråga efter en projektplan då oxå så jag kan få det.

Har även en del annat skolarbete att jobba med, tex geografi och samhällen, lite svenska har jag oxå, ska jobba gärnet när jag kommer hem sen. Har inte tid att sitta o slöa, men lite tid för min pojkvän och familjen måste jag ta oxå, men annars är det bara skolarbete i 150km/h som gäller.

Nu till exempel sitter jag på samhällelektion och skriver om armeniska folkmordet, det är rätt så intressant, snart slutar den här lektionen och då har vi geografi, viska få svaren på frågorna till provet idag. Det ska bli kul att få dom så man kan plugga på rätt svar sen. haha..
Efter geografin har jag Internationell ekonomi och internationella relationer, där håller vi på med FN, vi ska ha nått möte, rollspel, jag är Syd Afrika, där ska vi diskutera olika problem, jag hoppas man får jobba hemma med att ta fram faktan oså så jag hinner med tre bussen.

det var det för nu
/ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0