15/1 svar på kommentar

Nej att få uppsväld mage måste inte bero på laktosintolerans, men då frågar jag mig, tittar inte du på tv? har du inte sett reklamen om mjölkmage? altså laktosintolerans, där visar dom ju klart och tydligt att uppsvälld mage kan ha samband med laktosintollerans och så här står det om laktosintolerans på Valios hemsida, valio är finlands största mejeri och har ett brett sortiment av låglaktos och laktosfria produkter, det är för övrigt dom som har reklamen om mjölkmage, och på deras hemsida www.valio.se står det alltså såhär :

"Symptom på laktosintolerans visar sig ofta som magknip, utspänd mage, ökad gasbildning eller diarré efter intag av produkter innehållande laktos. Dessa symptom är inte farliga men kan vara smärtsamma och besvärande."

 och äveb på vårdguiden finns liknande uppgifter så jag bara undrar, tar du dina uppgifter från tomma intet? ett råd bara inget illa menat, men kolla upp saker o ting innan du skriver det så du inte bara skriver nått som du tror eller tror dig veta. och som sagt så menar jag inget illa. och förövrigt så skrev jag inte ut alla mina symptom när jag skrev om min intolerans utan bara ett av dom.

med vänlig hälsning
S.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag tog inte mina uppgifter från tomma intet, jag tog reda på från MASSOR av folk som kan sånt och alla sa samma sak till mig. Alla sa att man ofta får utspänd mage när man äter men att det inte har något att göra med laktos, och då pratade jag med flera personer och alla sa samma sak och alla är kunniga i ämnet. Så nej, jag tog inte uppgifterna ur tomma intet. Dessutom sa alla jag pratade med att man måste ta blodprov för att konstatera att man har det, och dom sa också att om man är känslig mot laktos eller är laktosintolerant så är spänd mage i samband med andra symptom, så man får bara inte spänd mage utan måste också ha andra symptom. Efter att jag fått höra det av dom skrev jag kommentaren, så som sagt så tog jag det inte ur tomma intet.

2008-01-15 @ 16:25:29
Postat av: Anonym

Tillägg: Dessutom skrev du inte att du har utspänd mage utan du skrev att du har uppsvälld mage. Och det är två olika saker. Menar inget illa utan vill bara påpeka så att du kanske ska ta och kolla upp det där för det behöver inte vara laktos det handlar om utan det kan vara annat.

2008-01-15 @ 16:48:21

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0