7/3 sjuk och Montel Wiliams show : Mom wars

jag har blivit sjuk, började få ont i halsen redan i onsdags kväll men tänkte inte mycket på det eftersom jag har relativt lätt att få ont i halsen, men iallafall så gick jag upp som vanligt igår, fast jag hade ont i halsen och inte kännde mig helt bra men jag tänkte att jag skulle iallafall försöka att gå till jobbet ,så jag åkte iväg och gick dit det var lite tungt kände mig inte så bra men jag tänkte att det går nog över eller så glömmer jag bort att tänka på det, det känndes oxå lite bättre i halsen när jag var ute och andades den kyliga luften. Men så en liten stund efter att jag kommit kanske bara tio minuter så känner jag hur jag blir  varmare och nästan lite snurrig, en av fröknarna kommer fram och frågar hur jag mår, inte så bra säger jag och hon säger åt mig att åka hem.

Så jag gick och hämtade väskan och gick till bussen och jag han precis med bussen hem, sen låg jag däckad i sängen hela dagen nästan, mådde lite bättre på eftermiddagen så jag kunde hjälpa till lite med maten oså, men jag knaprade ju halstabletter hela dagen och tog alvedon så det var nog inte så konstigt att jag blev lite bättre. Iaf så gick jag och la mig i tid igår kväll ifall jag skulle må bättre idag så jag skulle kunna åka iväg, men när jag vaknade hade jag förvisso inte så ont i halsen längre men däremot så kraxar jag som en kråka när jag pratar och kan inte andas ordentligt för att jag är täppt i näsan osånt plus att jag har börjat hosta oxå, så det var bara att ringa dagis och säga att jag inte skulle komma idag. Så nu  håller jag på att försöka kurera mig så jag blir frisk till på måndag.

Jag kollade på Montel Williams show förut, dom pratade om mammor och vad som mammor anser är rätt och fel när det kommer till att uppfostra barn m.m. som ifall man ska amma eller inte eller om det är rätt med smisk eller om man ska ge sina barn snabbmat eller inte, dom diskuterade oxå ifall man skulle vara hemma med barnen som mamma eller jobba. Det var ett rätt intressant program faktiskt, man får veta vad folk tycker lixom, jag har ju inga barn än men jag vill gärna ha och kommer säkerligen att få barn oxå en dag, man ställer sig frågan hur skulle jag gjort?  vad tycker jag egentligen om det här? som tex med amningen, när jag får barn kommer jag att försöka amma barnet, går det inte så får man väl försöka hitta en lösning på det, man kan ju skaffa en bröstpump så barnet får bröstmjölk fast i flaska lixom. Men jag tycker att man ialla fall ska försöka amma barnet lite åtminstonne även om man får ge ersättning oxå, men det är ju min åsikt och alla behöver ju inte tycka så bara för att jag gör det..

Det var en kvinna där som sa att hon älskade sin man mer än sina barn och alla andra kvinnor typ tappade hakan och fattade inte hur hon kunde säga nått sånt.. men hon förklarade att hon sa så för att det var ju trots allt hennes man som kommit in först i hennes liv och utan honom hade hon inte fått några barn. Nån kvinna sa att hon älskade barnen mer än mannen och att hon skulle klara sig utan honom bara hon hade barnen typ, det är lite fel att säga så tycker jag, jag tycker inte att man ska säga att man älskar barnen mer än mannen eller tvärt om, jag vet ju inte riktigt hur man älskar ett barn eftersom jag inte har några men jag kan tänka mig att man älskar sitt barn på ett annat sätt en man älskar sin man, så tror jag man känner det iallafall. Kärleken till sitt barn är ju lixom villkorslös man bara älskar barnet lixom, medans känslorna för sin man eller fru har uppstått en gång och man måste hålla dom vid liv på olika sätt, det är iaf så jag ser på det..

det var allt för mig
nu ska jag vila
ha de bra
S.

Kommentarer
Postat av: Natta

hehe nej det är ju inte det ;P
krya på dig!

2008-03-07 @ 12:20:34
URL: http://naaatha.blogg.se
Postat av: Anonym

du är sjuk ganska ofta. gå till läkare eller börja äta c-vitaminer och andra vitaminer. bara ett tips. för du verkar lite oseriös när man läser din blogg, och ser att du typ är sjuk i vartannat inlägg.

2008-03-07 @ 17:14:41
Postat av: maskrosen

jag håller med dej de är så fega när de inte kan stå upp och säja var de tycker och säja sitt namn bry dej ej om det skriv var du vill ha de gott kramisar

2008-03-07 @ 22:32:27
URL: http://maskroser.blogg.se/
Postat av: Louise

Det spelar väl ingen roll om man säger sitt namn eller inte. Det är ju en fråga om att alla får säga sina åsikter och har man en blogg offentligt får man ta smällar ibland. Det har jag själv varit med om och vet många kompisar som fått vara med om det också. Det gäller bara att välja om man ska ta åt sig eller inte.

2008-03-08 @ 16:28:00
URL: http://tietjens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Har du nån blogg?:

Vad har du på hjärtat?:

Trackback
RSS 2.0